ضدگلوله، خودباوری و اعتماد به نفس را در جوانان تقویت می کند/ گفت و گو با معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران در بازدید از ضدگلوله

سردار علی اکبر پورجمشیدیان، معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران از محل تصویربرداری مستندمسابقه ضدگلوله دیدن کرد. وی در این دیدار ضمن بازدید از محل های عملیاتی در این مستندمسابقه با شرکت کنندگان و عوامل تولید مسابقه ضد گلوله به گفت و گو نشست.

به گزارش روابط عمومی خانه مستند انقلاب اسلامی، سردار علی اکبر پورجمشیدیان با اشاره به پخش مستندمسابقه ضدگلوله و نشاط ایجاد شده در بین جوانان و نوجوانان گفت: من قبلا هم از محل فیلم برداری ضدگلوله بازدید کرده بودم. این نشاط و انگیزه ای که در بین شرکت کنندگان جوان این مستندمسابقه وجود دارد ویژگی بارزی است که در نگاه اول می شود در ضد گلوله دید. در کنار این نشاط و شور جوانی، ضدگلوله آمادگی جسمانی جوانان شرکت کننده را تقویت می کند و مخاطبان را نیز به تقویت قوای جسمانی تشویق می نماید. از نظر توانایی های فکری و مدیریتی هم بسیار اثرگذار است چرا که این کار جمعی و برنامه ریزی برای انجام عملیات، خود یک کار فکری جمعی است. اینکه جوانان ما در یک شرایط ویژه جهت تفکر و تصمیم گیری قرار می گیرند می تواند مدیریت بحران را به آنان آموزش دهد که پیچیده ترین نوع مدیریت است؛ و از همه مهم تر این که ضدگلوله، خودباوری و اعتماد به نفس را در جوانان تقویت می کند و یادگیری کار جمعی و ایده پردازی های گروهی برای حل بحران ها را ساده تر می کند.

سردار پورجمشیدیان در مورد ویژگی های مستندمسابقه ضدگلوله تشریح کرد: ایثار و فداکاری و روحیه وطن دوستی و وحدت ملی نیز از جمله مسائلی است که ضدگلوله آن ها را در خود جای داده و با زبان تصویر و همراه با هیجان و نشاط به تصویر می کشد. در خلال مسابقه ضدگلوله شرکت کنندگان از قسمت های مختلف کشور و از اقشار مختلف اجتماعی حضور دارند. از پزشک تا دانش آموز و از مدیر تا کارمند، شرکت کنندگان این مستندمسابقه هستند. مردم استان های مختلف با فرهنگ های مختلف در این مستندمسابقه شرکت کرده اند و این کنار هم قرار گرفتن جوانان دل ها را به هم نزدیک می کند نوعی نگاه وحدت ملی در جوانان به وجود می آورد.

وی افزود: امروز ما در دورانی قرار داریم که سرگرمی جوانان و نوجوانان ما محدود شده است به فضای مجازی و بازی های رایانه ای و دیجیتال که مطلقا فعالیت بدنی در آن نیست و رشد خلاقیت در آن بسیار کم است و معمولا به صورت فردی انجام می شود و هیچ نگاه جمعی و گروهی در آن وجود ندارد. ضدگلوله انگیزه ی این را ایجاد کرده که بچه ها برای ساعاتی هم که شده فضای مجازی و بازی های دیجیتال را کنار بگذارند و در فضایی مملو از هیجان و نشاط، فعالیت بدنی و گروهی داشته باشند و بتوانند از خلاقیت ذهنی خود نیز استفاده کنند.

بازدید سردار پورجمشیدیان از ضدگلوله

پورجمشیدیان درباره حمایت نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از پروژه های تصویری گفت: کار ما حفاظت و حراست از مرزهاست و اینجا درحال حراست از مرزهای اعتقادی و فرهنگی کشورمان هستیم. باز خورد این گونه کارها را می توان در اجتماع دید و تاثیر آن ها را به راحتی می شود محاسبه کرد. به نظر من این گونه کارها بخشی از وظایف سپاه پاسداران است. مدیریت جهادی هم همین معنا را دارد که ما منتظر نباشیم روی کاغذ، وظایفمان را بنویسند و ما به آن عمل کنیم. مدیریت جهادی یعنی ما فراتر از آنچه برای ما تعریف کرده اند قدم برداریم و از خلاقیت برای انجام درست وظایفمان بهره ببریم. کار انقلابی آن است که هر جا حس کردیم کشور و مردم، نیاز به خدمت ما دارند آماده خدمت رسانی باشیم؛ همان طور که اردوهای محرومیت زدایی هم ممکن است ربطی به نیروی زمینی نداشته باشد اما نیاز امروز کشور، وظایف ما را تعیین می کند. در واقع هزینه ای که سپاه در این گونه کارها می کند نوعی سرمایه گذاری است که نتیجه آن را ان شاالله می توانیم در جامعه ببینیم. اگر بازخوردها نسبت به برنامه هایی مانند فرمانده و ضدگلوله مثل الان خوب باشد ما باز هم حاضریم از این گونه برنامه های رسانه ای و فرهنگی، تمام قد حمایت کنیم.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران با تاکید بر این که مخاطبان این مستندمسابقه از یک قشر خاص نیستند، گفت: با توجه به بازخوردهایی که ما از نمایش ضدگلوله و فرمانده گرفته ایم اصلا این گونه نیست که یک قشر خاص مثلا بسیجی ها و مذهبی ها مخاطب این گونه برنامه ها باشند. ضدگلوله و فرمانده برای همه مردم ایران ساخته شده اند؛ حتی جوانانی که برای حضور در مسابقه انتخاب می شوند هم از یک طیف اعتقادی خاص نیستند. در ضدگلوله می توانید همه نوع چهره و همه نوع طیف فکری را ببینید. ممکن است حتی دیدگاه های فرهنگی و سیاسی این مخاطبان و شرکت کنندگان با ما فرق داشته باشد اما با انگیزه می آیند و شرکت می کنند و ما هم با افتخار از این جریان استقبال می کنیم.

پورجمشیدیان در مورد پخش بین المللی ضدگلوله گفت: ضدگلوله در کشور های منطقه و کشورهای اسلامی می تواند پخش داشته باشد و موثر هم باشد. این توانایی جوانان ما می تواند الگویی برای جوانان کشورهای منطقه باشد. علاوه بر مسائل اعتقادی و ملی چیزی که ضدگلوله می تواند به کشورهای دیگر بگوید توانایی جوانان ما در تولید آثار تصویری منحصر به فرد است. این که ما امروز توانایی ساخت آثاری مانند ضدگلوله و فرمانده را داریم اتفاق مهمی است که باید کشورهای دیگر هم از آن مطلع شوند.

گفتنی است مستندمسابقه ضدگلوله که به کارگردانی مجید عزیزی و مهدی ماهان در خانه مستند انقلاب اسلامی٬ با سرمایه گذاری سازمان هنری رسانه ای اوج و با همکاری نیروی زمینی سپاه پاسداران تهیه شده است، روزهای زوج ساعت ۲۲ روی آنتن شبکه مستند می رود.

برای اطلاع و استفاده از سایر مطالب ما، به شبکه های اجتماعی مسابقه ضدگلوله بپیوندید:

آیکون کانال تلگرام ضدگلوله

آیکون اینستاگرام ضدگلوله

 

2 ديدگاه

  1. محمد ۰۱/۰۸/۱۳۹۶ در ۰۱:۵۱- پاسخ دادن

    سلام خسته نباشید مرسی بابت برنامه خوب تون میشه گفت جزء دسته برنامه های که بیننده زیاد داره خداپشتو پناهتون باشه من چند وقت ثبت نام کردم‌چند بار اما خبری نشد 🙁

  2. مجید قدیری ۰۱/۰۸/۱۳۹۶ در ۱۱:۱۲- پاسخ دادن

    سلام … مجیذ قذیری هستم … شرکت کننده سری هفتم و خیلی دلم براتون تنگ شده لطفا سلام فراوون منو به همه عوامل محترم برنامه ضدگلوله برسونید … راستی دعا کنید تو سوریه به حاجتم که شهادته برسم … دوستتون دارم و مواظب خودتون باشید …

ثبت ديدگاه