مهدی ماهان، کارگردان مستند مسابقه «ضدگلوله» درباره سری جدید این مسابقه تلویزیونی گفت: پس از تجربه مستند مسابقه فرمانده، با همفکری دوستان و به پیشنهاد بچه‌های خانه مستند، طراحی مسابقه جدیدی را که در واقع یکی از مراحل مستندمسابقه فرمانده است، شروع کردیم.

وی در ادامه بیان کرد: ضدگلوله برگرفته از یکی از مراحل جذاب مسابقه فرمانده یعنی قسمت لیزری است که تقریبا همه مراحل طی بازی شبیه به پینت بال است؛ اما با سلاح های واقعی که شبیه‌ساز سامانه‌هایی است که نیروهای مسلح با آن مانور اجرا می‌کنند.

ماهان افزود: طبق اجرای محیطی و مراحل مسابقه سال گذشته، دکور مستند مسابقه ضدگلوله در پادگان تیپ ۲۰ رمضان در کنار شهرک سینمایی دفاع مقدس احداث شد.

کارگردان مستند مسابقه ضدگلوله درخصوص حضور شرکت‌کننده‌ها در مسابقه اظهار داشت: کسانی که در این مسابقات شرکت می‌کنند، باید از مردم عادی بوده و نمی‌توانند عضو نیروهای انتظامی و مسلح باشند. به این دلیل که در مسابقه نشان بدهیم، مردم عادی هم از آمادگی دفاعی برخوردارند. بر همین اساس جوانان بالای ۱۸ سال می‌توانند در مسابقه شرکت کنند و با انجام یک کار گروهی و فرمانبری فرمانده خود، عملیاتی را انجام بدهند و از شکست و پیروزی‌هایی که تجربه می‌کنند، درس بگیرند.

مسابقه ضدگلوله

وی در خصوص بخش های مختلف مستند تلویزیونی «ضدگلوله» توضیح داد: مستند مسابقه ضد گلوله ۱۰ فصل بوده و به دو بخش ۵ قسمتی تقسیم می شود. برندگان هر بازی به مرحله نیمه نهایی رسیده و برای فینال با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

ماهان در پایان خاطرنشان کرد: گروه اتاق فکر مستند مسابقه ضد گلوله برگرفته از تجربه مسابقه فرمانده به نگارش و طراحی پرداخته‌اند و در مرحله پیش تولید، نمونه‌های خارجی و گیم‌های کامپیوتری و پینت بال را رصد کرده‌اند. در واقع مستند مسابقه فرمانده و ضد گلوله در حال حاضر نمونه خارجی ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برای اطلاع و استفاده از سایر مطالب ما، به کانال تلگرام ضدگلوله و صفحه اینستاگرام ضدگلوله بپیوندید:

آیکون کانال تلگرام ضدگلوله

آیکون اینستاگرام ضدگلوله